Makluman!(:

Hy All... Di sini ialah blog citer Star yang baru ;D Hope citer star akan lebih menarik kali ini.... Tolong c;oment yerr ;)

Btw, Star akan post citer Forever N' Always 1 mungkin selepas Star balik dari Japan.. kalau sempat Star akan buat sebelum star ke japan.. hehe sebenarnya star pun nak buat blog tuk citer fantasi tpi star malas :P

Ni citer starlight tears

Tuesday 6 July 2010

The Way U are 2

NAMPAKNYA belum ramai lagi pelajar tiba ke sekolah. Kelihatan seorang lelaki sedang duduk di hadapan dewan sekolah. Nampaknya dia sedang menunggu seseorang.



"Kazunari!"




Lelaki itu menoleh. Kelihatan Michiyo berdiri di belakangnya.

"Kau buat apa tu?" tanya Michiyo.

"Buat apa? Tak buat ape ape pun... Aku cuma menunggu kau je lah" jawab Kazunari.

"Hehe tak payah nak rajin sangat sampai menunggu aku. Hehehe."

"Eh aku mesti rajin. Kan sebagai kekasih kena tunggu isterinya"

"Eh kita belum kawin lagi la!"

"Haha gurau je lah. Jom jalan!"


BEG dilontar ke atas meja. Yumi terus duduk dan Miyako mengambil kerusi lalu duduk dekat Yumi.

"Tak tahan aku dengan Tadoyashi tu!! Apapun, aku mesti balas dendam!! Urghh!"

"Sabar la sabar..."

Tiba - tiba pintu kelas dibuka. Mashiro menyimpan beg nya di atas mejanya. Yumi memanggil Mashiro.

"Hoi Mashiro!"

"Apa?"

Yumi menarik telinga Mashiro. Mashiro berteriak mengadu kesakitan.

"Apa yang kau buat ne!!? Lepaskan sakit tau!"

"Kau sepakat dengan Tadoyashi?"

"Huh? Apa?"

"Kamu berdua menyembur air kepada aku!"

"Jangan gurau la. Manalah ada. Yang penting kau lepaskan telinga aku!!!!!"

Yumi melepaskan telinga Mashiro. Dia terus berlari keluar kelas. Miyako mengejar Yumi.

"Ha itu dia!"

"Apa kau lihat ne?" Miyako berkata sambil mengeluh. Letih betul dia bekas menari. Yumi tidak menghiraukan Miyako dan terus berlari.


"MANA PULAK MASHIRO NE?" kata Tadoyashi. Dia menunggu Mashiro depan dewan sekolah dengan memakai jaket merah.

Diam - diam Yumi memerhatikan gelagat Tadoyashi. Eh, baru sahaja dia masuk sekolah ni. Dah pandai la dia memakai jaket dengan suka hati dia.

Tiba - tiba Mashiro mengejutkan Tadoyashi dari belakang.

"Eh, dari tadi aku tunggu kau! Baru kau sampai yea!" kata Masahiro.

"Eh, aku nak bagi tau kau tentang..." tiba - tiba Mashiro terlihat Yumi bersembunyi di belakang pokok. Dia pun berhenti berkata - kata.

"Apa?"

"Oh tak de..."

Mereka berdua pun bersiar - siar sekeliling sekolah. Yumi balik ke kelas.

"Kau nak pergi ke mana lagi?" tanya Miyako yang dari tadi mengikuti Yumi. Tetapi Yumi tak menjawap. "Baiklah biar je aku bekata dengan dinding..."

Yumi menendang kerusi Tadoyashi dan menyembunyikan kerusinya. Dia melihat jam. Tak lama lagi akan bermula kelas. Dia tersenyum sinis.

Lima menit kemudian, cikgu kelas mereka pun datang... Selepas tu baru la Tadoyashi dan Mashiro datang.

"Eh mana kerusi aku?" tanya Tadoyashi

"Manalah aku tau..." kata Yumi.

"Eh kau tipu la tu. Kembalikan kerusi aku!"

"Tadoyashi duduk!" kata cikgu.

"Urghh kerusi aku..."

"Tu kerusi kau!" kata Yumi sambil menunjuk kerusi Tadoyashi yang terjatuh di hujung kelas.

"Duduk!" kata cikgu sambil mengelengkan kepalanya. Akhirnya Tadoyashi terpaksa jugak mengambil kerusi tu.. Tadoyashi berasa marah terhadap Yumi.


TIBA waktu rehat, Tadoyashi dan Mashiro pergi ke kantin sekolah bersama - sama. Yumi hanya mengikuti langkah mereka.

"Ke mana lagi kau ni?" tanya Miyako.

"Balas dendam!" jawab Yumi.

"Huh? Balas dendam? Pasal Tadoyashi tu ke?" tanya Michiyo. Yumi hanya mengangguk.

Selepas Tadoyashi siap makan, Tadoyashi hendak mengambil minuman yang di letaknya di atas meja. Tetapi Yumi terlebih dahulu mengambil minuman tu dan dia membuangnya ke tong sampah.

"Apalagi masalah kau ni!" jerit Tadoyashi.

"Aku... nak balas dendam... hehe"

"Eh sudahla! Kalau nak kelahi esok kamu berjumpa esokkan cuti!" Mashiro menyampuk.

"Baiklah!" Yumi terus pergi ke kelasnya. Pelajar lain hanya tercengang melihat Tadoyashi. Sebelum ni belum ada pelajar yang berani melawan Yumi tu.


BURUNG - BURUNG berkicauan di taman. Kelihatan Tadoyashi berlari ke taman. Tiba - tiba dia ternampak seseorang yang di kenalinya.



"Kau baru datang ke?"

"Eh kau! Sejak bila pulak kau di sini ni?"

"Haa. Kau belum tau ke yang aku ni mengambil part time di kedai sebelah ni?"

"Huh? Part time? Jadinya kau sama laa mengambil part time dengan aku?"

"You're right. Okay let's go!"

Yumi terus berjalan meninggalkan Tadoyashi. Tadoyashi mengeluh. Bagaimana pulak Yumi mengambil part time? Habis aku kali ini...


"Hoi! Cepat jalan!" teriak Yumi. Tadoyashi terus berlari ke dalam kedai.

"Kau di kehendaki bekerja di cashier sebelah!" kata Yumi.

"Haa? Kenapa pulak aku tak bekerja di restoran?" jawan Tadoyashi.

"Kau jangan banyak kata lah!" Yumi terus meninggalkan Tadoyashi. Akhirnya terpaksa jugak Tadoyashi bekerja.


p.s mungkin star akan post The Way U Are 3 esok ataupun hari Jumaat. Selepas tu barulah Star post citer Starlight Tears. Okay? Salam :)

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Make Money Online